Sportuojantiems. Maisto papildai padeda ar kenkia?

Maisto papildai sportuojantiems

Maisto papildai sportuojantiems, atrodo – neatsiejama modernaus sporto dalis. Nuolat matome reklamas apie įvairius preparatus padedančius auginti raumenų masę, atsistatyti kūnui po treniruotės ir panašiai. 

Tačiau ar verta pasitikėti pirma pasitaikiusia reklama apie moderniausiomis technologijomis paremtus papildus, jei apie tai išmanome nedaug? Pasak medikų, sportinius papildus vartoti tikrai galima, tačiau juos rinktis reikėtų itin atsargiai, tarsi ruoštumėmės įsigyti vaistus.

Šiame straipsnyje – apie tai ar maisto papildai yra naudingi ar kenksmingi sportuojantiems žmonėms.

Papildai bus naudingi, tačiau reikia žinoti jų paskirtį

Šiais laikais papildų yra kone kiekvienai paskirčiai – bendram sveikatos gerinimui, raumenų masės auginimui, ištvermės didinimui ar tiesiog svorio metimui. 

Pasak mitybos specialistų, piliulės ar tabletės, pasiekti „magiškų“ rezultatų savaime nepadės, reikia tiksliai žinoti kokia yra jų paskirtis, tam, kad jos galėtų būti naudingos mums. Tokio dalyko kaip specialiai kūnui pakenkti kuriami papildai nėra, tačiau kartu nereikia tikėtis, jog papildai sukurs kažkokį stebuklą.

Jie sportuojantiems žmonėms yra reikalingi tuomet, kai organizmas nesugeba atsistatyti į normalią būseną ir suteikia jam būtiną papildomą maistinių medžiagų kiekį. Efektyviausiai jie veiks tuomet, kai bus tinkamai suderinti su sportuojančio žmogaus mityba, kuri ir turėtų būti kiekvieno sportuojančio, tikslų siekimo pagrindas.

Proteinas, angliavandeniai, riebalai – visos šios maistinės medžiagos yra būtinos, todėl pirminis prioritetas būtų susidaryti tokią mitybą, kuri galėtų tinkamai aprūpinti mūsų kūną svarbiausiomis maistinėmis medžiagomis.

Reikšmės turi ir pats sportas – kitaip dar vadinamas mechaniniu stimulu. Užsiimant intensyvesniomis treniruotėmis, mūsų kūnui reikės daugiau medžiagų, kurių su maistu, kad ir kiek bevalgytume, ne visąlaik gausime pakankamai. 

Taigi, norint auginti raumenų masę, maisto papildai tokie kaip kreatinas gali būti puiki išeitis gauti papildomą kiekį maistinių medžiagų.

Kokiu atveju maisto papildai bus išties naudingi?

Galima sakyti, jog kiekvienas maisto papildas yra tam tikrų maistinių medžiagų kompleksas, bent jau dažniausiai. Vienas populiariausių maisto papildų visame pasaulyje yra Omega 3 riebiosios rūgštys. Šios medžiagos preparatai padeda stiprinti mūsų kraujagysles, gerinti gerąjį cholesterolį, mažinti kraujospūdį ir t.t.

Juos ar kitos rūšies papildus žmonės vartoja tuomet, kai mūsų organizmas natūraliomis sąlygomis nesugeba gauti tiek maistinių medžiagų kiek jam reikia. 

To pačio principo turi laikytis ir sportuojantys. Jei nuolat jaučiate, kad suprastėjęs jūsų regėjimas, skauda raumenis ar oda išsausėjusi – maisto papildai gali būti puiki išeitis pasisavinti papildomą naudingųjų medžiagų kiekį ar tai būtų antioksidantai, baltymai ar kitos.

Per stiprūs papildai gali netgi kelti pavojų

Pasak specialistų, dažnas pradedantysis sportininkas daro klaidą su papildais – paprasčiausiai nusiperka per daug stiprius preparatus, kurie esą, net gali pakenkti sportuojančiojo organizmui.

Kaip įprastas pavyzdys yra įvardijamas per didelis suvartojamų baltymų kiekis. Štai vartojant po maždaug 2,5 gramo jų per dieną, žmogus rimtai rizikuoja pakenkti savo inkstams. Tas pats galioja ir vartojant kreatino monohidratą, kur kentės ne tik inkstai, bet ir kepenys.

Vartojant per daug B grupės vitaminų galime pakenkti savo širdžiai, pradės tirpti pirštai, pasireikš, net į peršalimą panašūs simptomai.

Jei pastebite, jog pradėjus vartoti papildus, kažkas yra ne taip ir organizmas jums siunčia signalus, iš karto nutraukite papildų vartojimą.

Prieš planuojant vartoti maisto papildą ar net kelis iš jų vienu metu, būtinai apie tai praneškite savo mitybos specialistui ar treneriui, net jei pats papildas savaime ir bus nekenksmingas, jei pasisemsime per didelį jo kiekį, gali grėsti perdozavimas.

Pabaigai

Trumpai aptarėme maisto papildus ir tai ar jie yra naudingi sportuojantiems. Iš tiesų galima sakyti, jog maisto papildai – tai puikus būdas gauti papildomų medžiagų kurių mes nesugebame gauti su maistu, tiesa, prieš išsirenkant kurį vartosime, privalome pasitarti su mitybos specialistais, kurie išmano ką reikia vartoti sportuojantiems.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.